Mediko Marketing Uzmanlığı Sertifika Programı
Bu program, ilaç ve sağlık sektöründe hızla değişen dinamikler doğrultusunda, bilimsel veriye dayalı pazarlama anlayışını benimseyen yeni nesil Medico Marketing profesyonelleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Katılımcılar, hem marka yönetimi hem de fikir lideri ilişkileri, fiyatlandırma, tanıtım ve resmi otorite ilişkileri gibi mediko marketing’in temel alanlarında derinlemesine bilgi edinecek; sektörde aktif olarak görev yapan profesyonellerden gerçek vakalarla uygulamalı deneyim kazanacaktır.
İlaç Sektöründe Pazarlamanın Temelleri (8 saat)
• Pazarlamaya giriş
• İlaç sektöründe Pazarlama departmanının yeri, rolü, görev tanımı
• Ürün yaşam döngüsünde paydaşlar
• İlaç sektöründe saha tanıtım çalışmaları
• Rekabet Analizi ve pazar araştırmaları
• Segmentasyon ve Konumlama
• Pazarlama kanalları, Pazarlama araçları
• Brief hazırlama, tanıtım materyalleri ve görsel uygulamalar
Eğitmen: Dr. Özgür Selçuk, Satış ve Pazarlama Direktörü, Kişisel Gelişim ve Yönetici koçu
Stratejik Pazarlama Planı (8 saat)
• Marka takımı oluşturmak ve pazarlama planına hazırlık evresi
• Stratejik pazarlama planının aşamaları
• İlaç ve ilaç dışı kategorilerde farklılaşan tanıtım uygulamaları
• Başarı kriterleri/ölçümler
Eğitmen: Dr. Özgür Selçuk, Satış ve Pazarlama Direktörü, Kişisel Gelişim ve Yönetici koçu
Klinik ve Bilimsel Bilgiyi Yorumlama MedikoMarketing de kullanımı (8 Saat)
• Klinik araştırma nedir, fazları çeşitleri
• Gerçek yaşam verileri, klinik araştırmalarda Yapay Zekâ
• Klinik çalışma sonuçlarını okuma, anlama, yorumlama ve strateji oluşturma.
• Medikal bilgiyi pazarlama mesajına dönüştürme
• "İddia/Claim" nedir? Bilimsel mesaj ve pazarlama dili farkı,
• Etik ve yasal sınırlar, tanıtım yönetmelikleri
• Türkiye'de ve globalde tanıtım materyalleri onay süreçleri
Eğitmen: Dr. İlknur Akbulut, Medikal Direktörü, Kariyer Koçu, CV düzenleme ve Mülakat Danışmanı
Otorite İlişkileri, Ruhsatlandırma, Fiyatlandırma ve Geri Ödeme Stratejileri (4 Saat)
• Ürünün ruhsatlandırılması, bu süreçte ürün takımının sorumlulukları
• İlaçta patent
• Fiyatlandırma, farmako ekonomi ve maliyet-etkililik ilişkisi
• Fiyatlandırma ve geri ödeme için yapılan çalışmalar
• Geri ödeme sistemleri, farklı geri ödeme çözümleri
• Sağlık otoriteleri ile iletişim (TİTCK, SGK, EÜAŞ, FDA vs)
• Hasta dernekleri ile iletişim
• Farmakovijilans ve advers olay bildirimi
• Tanıtım yönetmeliği ve bilimsel toplantı kuralları
Eğitmen: Sinem Altıntop, Ruhsatlandırma Direktörü
Serberst Kürsü (öğleden sonra 5 saat sektörden farklı deneyimler anlatılacaktır.)
Bu bölümdeki eğitmenler ve konular kendilerinden onay alındıktan sonra bildirilecektir.
Paydaş ve KOL (Key Opinion Leader/Fikir Lideri) yönetimi (8 Saat)
• KOL ilişkileri, KOL paydaşlar ile iletişim planı yapmak önemi
• Paydaş Yönetimi: KOL belirleme ve ilişki yönetimi
• Bilimsel toplantılar, sempozyumlar ve medikal danışma kurulları
• Multikanal iletişim stratejileri (fiziksel, dijital, hibrit)
• Dijital medikal içerikler (webinar, e-detailing, e-newsletter,
• İlaç sektöründe Yapay Zeka’nın yeri
• Omnichannel planlama
Eğitmen: Dr. İlknur Akbulut, Medikal Direktörü, Kariyer Koçu, CV düzenleme ve Mülakat Danışmanı
Proje yönetimi eğitimi (8 Saat)
• Proje oluşturmak
• Proje yönetimi aşamaları
• Proje yönetimi uygulaması
Eğitmen: Dr. İlknur Akbulut, Medikal Direktörü, Kariyer Koçu, CV düzenleme ve Mülakat Danışmanı
• İlaç sektöründe pazarlama, medikal, satış veya regülasyon departmanlarında çalışan profesyoneller
• Eczacılar, doktorlar, biyomedikal mezunları ve sağlık bilimleri alanında kariyer hedefleyen genç profesyoneller
• İlaç sektörüyle iş birliği içinde çalışan ajans çalışanları, içerik üreticileri ve sağlık iletişimi uzmanları
• MedicoMarketing alanında kariyer planlayan girişimciler ve yöneticiler
6 Hafta, haftada 1 gün / 48 saat / saat 09:00 - 17:00
17 Ocak 2026
24 Ocak 2026
31 Ocak 2026
07 Şubat 2026
14 Şubat 2026
21 Şubat 2026
İstanbul Atlas Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi eğitimleri için ödeme yaparken aşağıdaki yöntemleri kullanabilirsiniz;
A-BANKA YOLU İLE ÖDEME
1. Anlaşmalı olduğumuz aşağıdaki banka hesabına EFT veya Havale yoluyla “Eğitim Adı” ve “Adı Soyadı” bilgileri açıklama kısmında mutlaka belirtilerek,
| HESAP ADI | HESAP NUMARASI | ŞUBE | IBAN | |
|---|---|---|---|---|
| İstanbul Atlas Üniversitesi İktisadi | 24807093 | Ümraniye Şubesi (248) | TL | TR15 0006 7010 0000 0024 8070 93 |
“Sertifika” alabilmek için %80 devam koşulunu sağlamak ve kur sonunda gerçekleştirilecek olan sınavdan 70 ve üzeri almak gerekmektedir.
Devamlılık şartını sağlayarak sınavdan başarı elde edemeyen katılımcılara “Katılım Belgesi” verilecektir.
Eğitimciler
Sinem Geçin Altıntop
Özgür Selçuk
Dr. İlknur Akbulut
Ön Başvuru Formu
Kurs programımıza katılmak istiyorsanız hemen aşağıda istenilen bilgileri doldurunuz.