Mediko Marketing Uzmanlığı Sertifika Programı

MedikoMarketing Uzmanlığı Sertifika Programı, ilaç ve sağlık sektöründe bilimsel veriye dayalı, etik temelli ve yenilikçi pazarlama anlayışını benimseyen profesyoneller yetiştirmeyi hedefleyen kapsamlı bir eğitim programıdır. Katılımcılar, sektörün temel dinamiklerini hem teorik hem uygulamalı olarak öğrenme fırsatı bulur.
Ön Başvuru Yap
Genel Bilgi

Bu program, ilaç ve sağlık sektöründe hızla değişen dinamikler doğrultusunda, bilimsel veriye dayalı pazarlama anlayışını benimseyen yeni nesil Medico Marketing profesyonelleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Katılımcılar, hem marka yönetimi hem de fikir lideri ilişkileri, fiyatlandırma, tanıtım ve resmi otorite ilişkileri gibi mediko marketing’in  temel alanlarında derinlemesine bilgi edinecek; sektörde aktif olarak görev yapan profesyonellerden gerçek vakalarla uygulamalı deneyim kazanacaktır.

Eğitim İçeriği

İlaç Sektöründe Pazarlamanın Temelleri (8 saat)

Pazarlamaya giriş

İlaç sektöründe Pazarlama departmanının yeri, rolü, görev tanımı

Ürün yaşam döngüsünde paydaşlar

İlaç sektöründe saha tanıtım çalışmaları

Rekabet Analizi ve pazar araştırmaları 

Segmentasyon ve Konumlama

Pazarlama kanalları, Pazarlama araçları

Brief hazırlama, tanıtım materyalleri ve görsel uygulamalar

Eğitmen: Dr. Özgür Selçuk, Satış ve Pazarlama Direktörü, Kişisel Gelişim ve Yönetici koçu

Stratejik Pazarlama Planı (8 saat)

Marka takımı oluşturmak ve pazarlama planına hazırlık evresi

Stratejik pazarlama planının aşamaları

İlaç ve ilaç dışı kategorilerde farklılaşan tanıtım uygulamaları

Başarı kriterleri/ölçümler

Eğitmen: Dr. Özgür Selçuk, Satış ve Pazarlama Direktörü, Kişisel Gelişim ve Yönetici koçu

Klinik ve Bilimsel Bilgiyi Yorumlama MedikoMarketing de kullanımı (8 Saat)

Klinik araştırma nedir, fazları çeşitleri 

Gerçek yaşam verileri, klinik araştırmalarda Yapay Zekâ 

Klinik çalışma sonuçlarını okuma, anlama, yorumlama ve strateji oluşturma. 

Medikal bilgiyi pazarlama mesajına dönüştürme

"İddia/Claim" nedir? Bilimsel mesaj ve pazarlama dili farkı, 

Etik ve yasal sınırlar, tanıtım yönetmelikleri

Türkiye'de ve globalde tanıtım materyalleri onay süreçleri 

Eğitmen: Dr. İlknur Akbulut, Medikal Direktörü, Kariyer Koçu, CV düzenleme ve Mülakat Danışmanı

Otorite İlişkileri, Ruhsatlandırma, Fiyatlandırma ve Geri Ödeme Stratejileri (4 Saat)

Ürünün ruhsatlandırılması, bu süreçte ürün takımının sorumlulukları

İlaçta patent 

Fiyatlandırma, farmako ekonomi ve maliyet-etkililik ilişkisi

Fiyatlandırma ve geri ödeme için yapılan çalışmalar

Geri ödeme sistemleri, farklı geri ödeme çözümleri

Sağlık otoriteleri ile iletişim (TİTCK, SGK, EÜAŞ, FDA vs)

Hasta dernekleri ile iletişim

Farmakovijilans ve advers olay bildirimi

Tanıtım yönetmeliği ve bilimsel toplantı kuralları

Eğitmen: Sinem Altıntop, Ruhsatlandırma Direktörü

Serberst Kürsü (öğleden sonra 5 saat sektörden farklı deneyimler anlatılacaktır.)

Bu bölümdeki eğitmenler ve konular kendilerinden onay alındıktan sonra bildirilecektir. 

Paydaş ve KOL (Key Opinion Leader/Fikir Lideri) yönetimi (8 Saat)

KOL ilişkileri, KOL paydaşlar ile iletişim planı yapmak önemi

Paydaş Yönetimi: KOL belirleme ve ilişki yönetimi 

Bilimsel toplantılar, sempozyumlar ve medikal danışma kurulları

Multikanal iletişim stratejileri (fiziksel, dijital, hibrit)

Dijital medikal içerikler (webinar, e-detailing, e-newsletter, 

İlaç sektöründe Yapay Zeka’nın yeri 

Omnichannel planlama 

Eğitmen: Dr. İlknur Akbulut, Medikal Direktörü, Kariyer Koçu, CV düzenleme ve Mülakat Danışmanı

Proje yönetimi eğitimi (8 Saat)

Proje oluşturmak

Proje yönetimi aşamaları

Proje yönetimi uygulaması 

Eğitmen: Dr. İlknur Akbulut, Medikal Direktörü, Kariyer Koçu, CV düzenleme ve Mülakat Danışmanı

Kimler Katılmalı

İlaç sektöründe pazarlama, medikal, satış veya regülasyon departmanlarında çalışan profesyoneller

Eczacılar, doktorlar, biyomedikal mezunları ve sağlık bilimleri alanında kariyer hedefleyen genç profesyoneller

İlaç sektörüyle iş birliği içinde çalışan ajans çalışanları, içerik üreticileri ve sağlık iletişimi uzmanları

MedicoMarketing alanında kariyer planlayan girişimciler ve yöneticiler

Eğitim Süresi

6 Hafta, haftada 1 gün / 48 saat / saat 09:00 - 17:00

17 Ocak 2026

24 Ocak 2026

31 Ocak 2026

07 Şubat 2026

14 Şubat 2026

21 Şubat 2026

Banka ve Ödeme Bilgileri

İstanbul Atlas Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi eğitimleri için ödeme yaparken aşağıdaki yöntemleri kullanabilirsiniz;

A-BANKA YOLU İLE ÖDEME

1. Anlaşmalı olduğumuz aşağıdaki banka hesabına EFT veya Havale yoluyla “Eğitim Adı” ve “Adı Soyadı” bilgileri açıklama kısmında mutlaka belirtilerek,

HESAP ADIHESAP NUMARASIŞUBE IBAN
İstanbul Atlas Üniversitesi İktisadi 24807093Ümraniye Şubesi (248)TLTR15 0006 7010 0000 0024 8070 93
B-KREDİ KARTI İLE ÖDEME

1. Mali İşler biriminde kredi kartı ile ödeme gerçekleştirebilirsiniz.
Belgelendirme

“Sertifika” alabilmek için %80 devam koşulunu sağlamak ve kur sonunda gerçekleştirilecek olan sınavdan 70 ve üzeri almak gerekmektedir.

Devamlılık şartını sağlayarak sınavdan başarı elde edemeyen katılımcılara “Katılım Belgesi” verilecektir. 

Eğitimciler

Sinem Geçin Altıntop

Özgür Selçuk

Dr. İlknur Akbulut

Ön Başvuru Formu

Kurs programımıza katılmak istiyorsanız hemen aşağıda istenilen bilgileri doldurunuz.

'Kişisel Verilerin Korunması Kanunu' kapsamında Bilgilendirme ve Aydınlatma Metnini okudum, onayladım. (*)