Eczane Teknisyenliği Sertifika Programı

Bu eğitim programı, eczane teknisyenlerinin ilaç dışı ürün gruplarına yönelik bilgi, iletişim ve satış becerilerini geliştirmeye odaklanmaktadır. Fitoterapötikler, dermokozmetik ürünler, takviye edici gıdalar ve kişisel bakım ürünleri gibi kategorilerde ürün bilgisi, hasta iletişimi, ikna teknikleri ve raf yönetimi gibi başlıklarda kapsamlı ve uygulamalı bir içerik sunar.

Ön Başvuru Yap
Genel Bilgi

Bu programın amacı; teknisyenlerin eczanelerde giderek artan ilaç dışı ürün portföyünü etkili şekilde tanıyarak, hasta ve müşteri ihtiyaçlarını doğru analiz edebilmelerini, etik satış ve iletişim becerilerini geliştirmelerini ve eczane hizmet kalitesine katma değer sağlayacak yetkinlikler kazanmalarını sağlamaktır.

Eğitim İçeriği

1) Temel Eczane Bilgisi ve Sağlık Terminolojisi (TOPLAM 8 SAAT)

a) Tıbbi Temel Terminoloji  - Eğitmen Ecz. Ferruh Karamangil (1 saat)

b) İnsan Biyolojisi, Fizyoloji & Histoloji ve Sık Görülen Sağlık Sorunları ve Sağlık İstatistikleri - Eğitmen Ecz. Ferruh Karamangil (2 saat)

c) Farmakoloji - Eğitmen Ecz. Ferruh Karamangil (3 saat)

i) Temel Prensipler

ii) İlaç bilgisi

iii) En sık reçete edilen ilaçlar ve endikasyonları

iv) Teşhis tanı uyumu

v) SUT ile ilgili bilinmesi gerekenler

(1) SUT temel mantığı nedir? Neden SUT’ta güncellemeler ve değişiklikler yapılır?

(2) SUT’u doğru okumak ve doğru anlamak

d) Eczane Mevzuatı - Meslek Etiği ve İşletme Kültürü - Eğitmen Ecz. Biröz Biricik (2 saat)

i) Mevzuat ile ilgili Genel Bilgiler

(1) Eczane çalışanlarının hak ve sorumlulukları

(2) Hasta hakları ve mesleki sınırlar

(3) OTC ürün danışmanlığı kapsamı

ii) Temel mesleki etik değerler 

iii) İşletme kimliği-İşletme kültürü 

2) Bilgi Teknolojileri ve Dijital Uygulamalar (TOPLAM 4 SAAT) – Eğitmen Ecz. Ferruh Karamangil

a) Eczane Otomasyon programları/sistemleri  

i. neye hizmet eder

ii. mantığı nedir 

iii. eczane işleyişinde nasıl işimizi kolaylaştırır ve verimi artırır

iv. eczanede kullanmamız gereken yazılımlar ve teknolojik cihazlar

b) Eczane yazılımı üzerinden stok ve ürün takibi 

c) Hasta kartları / sadakat sistemleri 

d) Kampanya yönetimi ve CRM uygulamaları 

e) Sosyal medya ve dijital satış farkındalığı 

f) Tekno Tanıtım ve Dijital Workshop 

3) İlaç ve İlaç Dışı Ürünler- Ürün Bilgisi ve Eczane İçi Süreç Yönetimi  (TOPLAM 20 SAAT) 

a) İlacın Kısa Serüveni: Laboratuardan Hastaya – Eğitmen Ecz. Gökhan Şeremet (1 saat)

b) Farmakoterapi Süreci ve İlaçların Tedavideki Rolü – Eğitmen Ecz. Gökhan Şeremet  (1 saat)

c) İlaç Dışı Ürünlerin Destekleyici Rolleri ve Sağlığa Katkıları – Eğitmen Ecz. Gökhan Şeremet  (1 saat)

d) Eczanede ilaç dışı ürünlerin hasta bakımındaki rolü - Eğitmen Ecz. Göhan Şeremet  (1 saat)

e) İlaç dışı ürünlerin destekleyici özelliklerinin ortaya çıkması için ilaç ve reçetelerle ilişkilendirme, eşleştirme, (etkileşimler, en sık karşılaşılanlar) – Eğitmen Ecz. Gökhan Şeremet  (1 saat)

f) Kategorizasyon: doğru kategorizasyon mantığı – Eğitmen Ecz. Gökhan Şeremet (4 saat)

i) OTC ürünleri ve eczanedeki konumlandırması, sunumu, doğru kullanımı) 

(1) Takviye edici gıdalarla ilgili tanıtım ve sponsorluk opsiyonları

ii) Kozmetik ve kişisel hijyen (Kişisel bakım ürünleri ve eczanedeki konumlandırması, sunumu, doğru kullanımı)

iii) Medikal Ürünler (Tıbbi sarf malzemeleri ve Tıbbi cihaz bilgisi, temel özellikleri, çalışma mantığı, potansiyel sorunlar ve çözümleri) 

(1) Tıbbi cihazlar, medikal ürünler ve tıbbi/kişisel bakım ürünleri tanıtımı ile ilgili sponsorluk opsiyonları

g) Olumsuz geri dönüşlerde süreç yönetimi - Eğitmen Ecz. Gökhan Şeremet (1 saat)

h) Danışmanlık ve satış arasındaki çizgi - Eğitmen Ecz. Gökhan Şeremet (1 saat)

i) Fonksiyonel Ürün Gruplarına Göre Detaylı Bilgilendirme 

i) Fitoterapi ve Nutrasötikler - Eğitmen Ecz. Gökhan Şeremet (2 saat)

(1) Takviye edici gıdalar: vitamin, mineral, probiyotik

(2) Bitkisel çaylar, şuruplar, topikal ürünler

(3) Kullanım alanları – etki, doz, etkileşim

ii) Dermokozmetik Ürün Bilgisi - Eğitmen Ecz. Almila Öztosun (2 saat)

(1) Cilt tipine uygun ürün seçimi

(2) Akne, atopik dermatit, yaşlanma karşıtı ürün grupları

(3) Markalar arası farkları anlama

iii) Bebek Ürünleri - Eğitmen Ecz. Almila Öztosun (2 saat)

(1) Mama, emzik, pişik kremi, bebek şampuanları

(2) Aileye bilgilendirme ve yönlendirme

iv) Medikal Ürünler ve Cihazlar - Eğitmen Ecz. Biröz Biricik (2 saat)

(1) Tansiyon aleti, glukometre, ortopedik destekler

(2) Kullanım talimatları, satış sonrası destek

v) Kişisel Bakım ve Hijyen Ürünleri Bilgisi - Eğitmen Ecz. Almila Öztosun (1 saat)

(1) Ağız bakım, saç bakım, genital hijyen ürünleri

(2) Hijyen ürünlerinde doğru bilgilendirme

4) Eczane İşletmeciliğinde Teknisyenin Rolü ve Operasyonel Katkıları - Eğitmen Ecz. Biröz Biricik (4 saat)

a) Sipariş çıkarma ve satın alma yönetimi. Püf noktalar, stratejik ve taktiksel yaklaşımlar 

b) Eczanede Verimliliği ve Karlılığı arttıran faaliyetlerde Eczane Teknisyeni

i) Stok yönetimi

ii) Satın Alma Yönetimi ve Operasyonu (Püf noktalar, stratejik ve taktiksel yaklaşımlar)

iii) Pazarlık, ek bütçe, iskonto, promosyonlar

iv) Firma siparişleri

v) Lokal eczanelerle iletişim

vi) İnisiyatif alma kullanma (kritik hususlar, püf noktalar)

vii) Karlılık, verimlilik, etkinlik ve müşteri memnuniyetini arttıran şifreler

viii) Hijyen kuralları, genel temizlik, uygulamalarında dikkat edilmesi gerekenler

ix) İtibar yönetimi eczanenin imajı (Eczanenin imajını çalışanları belirler

x) İmaj bir fotoğraf karesi değildir, davranışlar ve tutum esastır

5) Görsel Düzen ve Raf Yönetimi (Merchandising) - Eğitmen Ecz. Almila Öztosun (4 saat)

a) Kategorilere göre raf düzeni: göz hizası, çapraz satış

b) Etiketleme ve fiyatlandırma

c) Stok kontrolü, miad kontrolü

d) Kampanya ürünlerinin konumlandırılması

e) Eczanede tema/kampanya günleri tasarımı

6) Eczanede Etkili İletişim, Doğru Davranış Biçimleri ve Etik Satış Becerileri - Eğitmen Ecz. Biröz Biricik (4 saat)

a) Hasta / müşteri davranışlarını anlama

b) İkna edici ve etik iletişim teknikleri

c) Ürün sunumunda ihtiyaç analizi

d) Satışta aktif dinleme ve soru sorma

e) Zor hasta/müşteri ile iletişim

f) Eczane teknisyenliği için iletişim kanalları ve kodları

i. Eczane teknisyeni; eczane teknisyenleri

ii. Eczane teknisyeni; hasta

iii. Eczane teknisyeni; müşteri, 

iv. Eczane teknisyeni; eczacı

v. Eczane teknisyeni; tıbbi mümessil

vi. Eczane teknisyeni; resmi kurum yetkilisi

vii. Eczane teknisyeni; doktor

viii. Eczane teknisyeni; ecza deposu çalışanları;

(sevkiyat personeli, plasiyer (telefoncu), bölge müdürü, muhasebe, satış / satın alma müdürü ..)

7) Eczanelerde Teknisyenin Üstlendiği Kritik Roller - Eğitmen Ecz. Biröz Biricik (2 saat)

a) Eczacıyı asiste etme ve hasta – eczane ilişkisinde teknisyen eczacı arasında doğru rol paylaşımı

b) Zaman Yönetimi, İş bölümü ve Görev Paylaşımının Önemi

c) Sadık hasta oluşturma

d) Danışmanlık ürünlerinde takip ve teknisyenin katkısı

e) Reçetesiz bakım hizmetinde teknisyenin rolü

8) WORKSHOP: Gerçek Vaka Uygulamaları & Rol Canlandırmaları - Eğitmen (2 saat) / Ecz. Biröz Biricik – Ecz. Gökhan Şeremet - Ecz. Almila Öztosun - Ecz. Ferruh Karamangil

a) Eczanede dermokozmetik öneri rolü

b) Hasta profil analizi ve doğru ürün önerisi

c) Satış sonrası geri bildirim toplama senaryoları

Kimler Katılmalı

Aktif olarak eczanede çalışan ya da çalışmak isteyen teknisyenler

İlaç dışı ürünlerde uzmanlaşmak isteyen eczane personeli

Yeni mezun veya mesleğe hazırlanan sağlık meslek lisesi / MYO öğrencileri

Eczane yöneticileri tarafından desteklenen gelişim odaklı ekip üyeleri

Eğitim Süresi

40 saat (20 saat teorik + 20 saat uygulamalı)

Eğitimin Tarihi

4 Hafta, haftada 2 gün, saat 10:00 - 16:00

10-11 Ocak 2026

17-18 Ocak 2026

24-25 Ocak 2026

31 Ocak-01 Şubat 2026

Banka ve Ödeme Bilgileri

İstanbul Atlas Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi eğitimleri için ödeme yaparken aşağıdaki yöntemleri kullanabilirsiniz;

A-BANKA YOLU İLE ÖDEME

1. Anlaşmalı olduğumuz aşağıdaki banka hesabına EFT veya Havale yoluyla “Eğitim Adı” ve “Adı Soyadı” bilgileri açıklama kısmında mutlaka belirtilerek,

HESAP ADIHESAP NUMARASIŞUBE IBAN
İstanbul Atlas Üniversitesi İktisadi 24807093Ümraniye Şubesi (248)TLTR15 0006 7010 0000 0024 8070 93
B-KREDİ KARTI İLE ÖDEME

1. Mali İşler biriminde kredi kartı ile ödeme gerçekleştirebilirsiniz.
Belgelendirme

“Sertifika” alabilmek için %80 devam koşulunu sağlamak ve kur sonunda gerçekleştirilecek olan sınavdan 70 ve üzeri almak gerekmektedir.

Devamlılık şartını sağlayarak sınavdan başarı elde edemeyen katılımcılara “Katılım Belgesi” verilecektir. 

Eğitimciler

Ecz. Biröz Biricik

Ecz. Gökhan Şeremet

Ecz. Zehra Almila Öztosun

Dr. Ferruh Karamangil

Ön Başvuru Formu

Kurs programımıza katılmak istiyorsanız hemen aşağıda istenilen bilgileri doldurunuz.

'Kişisel Verilerin Korunması Kanunu' kapsamında Bilgilendirme ve Aydınlatma Metnini okudum, onayladım. (*)